ساعت با طعم ریاضی
1=0
خوب حالا با آرامش و خونسردی کامل ثابت میکنیم 0=1
0=(1+ -1)+(1+ -1)+(1+ -1)+...
0=1+(-1+1)+(-1+1)+(-1+1)+...
0=1+0+0+0+... =1
برای پیداکردن نقطه متناظر با اعداد گنگ کافیست ما همین مثلث ها را روی محور اعداد بسازیم.مثلا برای پیدا کردن نقطه متناظر با عدد کافیست پاره خط بین صفر و یک را یک ضلع مثلث در نظر گرفته و در نقطه1 پاره خطی به طول 1 عمود کنیم و نقطه انتهایی پاره خط عمود را به مبداء وصل کنیم تا مثلث قائم الزاویه ساخته شود با توجه به توضیحات ارائه شده طول وتر برابر می باشد. اکنون به مرکز مبداء وشعاعی برابر طول وتر این مثلث دایره ای رسم می کنیم (چون مثبت است کافیست کمانی از دایره را رسم کنیم که محور را در سمت راست مبداء قطع می کند) نقطه برخورد دایره با محور را مشخص می کنیم این نقطه متناظر عدد است. انیمیشن زیر توضیحات بالا را تکمیل خواهد کرد.
در ادامه نقاط متناظر با اعداد گنگ دیگری را روی محور نمایش می دهیم.
رسم به دو روش:
روش رسم :
روش رسم :
در ادامه اعداد گنگی را رسم می کنیم که به صورت ترکیب یک عدد صحیح و یک عدد رادیکالی می باشند:
خبرگزاری ایسنا: پژوهش جدید یک بنیاد انگلیسی نشان داده که کودکان متولد نیمه اول سال نسبت به همسالان متولد نیمه دوم سال در ریاضی ضعیفتر هستند.
طبق یافتههای محققان، کودکان متولد ماههای مه تا اوت (اردیبهشت تا شهریور) نیاز بیشتری به کمک درسی در ریاضی دارند.این گزارش که توسط بنیاد «فرصتی برای هر کودک» انجام شده، بر روی ۴۷ هزار و ۲۳۷ کودک شش و هفت ساله تحقیق کرده که در میان ضعیفترینها در درس ریاضی قرار داشتند.
این یافتهها نشان داده که بسیاری از کودکان متولد ماههای گرم حدود ۱۳ ماه عقبتر از میانگین همسالان خود در ریاضیات هستند این یافتهها در پی پژوهشی ارائه شده که طبق آن کودکان متولد تابستان در مدرسه غمگینتر بوده، اعتماد به نفس کمتری داشته و از احتمال کمتری برای ورود به دانشگاههای برتر برخوردارند.
در این میان محققان دریافتند که کودکانی که از مشکلات بیشتری با ریاضی برخوردارند، بیشتر پسر هستند و از پس زمینه اقلیتهای قومی برخوردار بودند. اما همچنین محققان اظهار کردند که یک دوره آموزش خصوصی کوتاه و فشرده میتواند در همگامی این کودکان با همسالان خود موثر باشد.
اگرچه این کودکان همچنین از احتمال بیشتری برای صحبت به زبان انگلیسی به عنوان زبان دوم و همچنین استفاده از وعدههای غذایی رایگان مدرسه برخوردارند.
این در حالی است که با طرح آموزشی دانشگاه اجهیل پس از ۳.۷ ماه آموزش اضافی این کودکان توانستند به یک حاصل ۱۵.۷ ماهه دست یابند.
همچنین یافتهها نشان داد که آموزش در گروههای دو تا سه نفری نسبت به آموزش تکی بر روی این دستاورد تاثیری نداشت. این کار اکنون توسط این دانشگاه به شکل دو برنامه «شمارش اعداد» و «@Number درجه یک» انجام شده که برای کمک به دانشآموزان مورد استفاده قرار خواهند گرفت.
۱+۲+۳+...+۱۰=۵۵
۱۱+۱۲+۱۳+...+۲۰=۱۵۵
۲۱+۲۲+۲۳+...+۳۰=۲۵۵
۳۱+۳۲+۳۳+...+۴۰=۳۵۵
.
.
.
۱۰۱+۱۰۲+۱۰۳+...+۱۱۰=۱۰۵۵
.
.
.
(+۱)+(+۲)+(+۳)+...+(+۱۰)=(۱۰)+۵۵
یا بهتر است بنویسیم.
()+(+۱)+(+۲)+...+(+۹)=(۱۰)+۴۵